SEO Fiyat Hesaplama

Dmoz.org’da Listelenmenin Sırrı

Dünyada kabul gören en büyük dizin Dmoz olarak görülmektedir. Bunun ardından sırayı Yahoo Dizini almaktadır. Bu dizinler anasayfası ve alt sayfaları yüksek pagerank değerlerine sahiptir. Bu sebeple sitenizin pagerank değerinin ve SEO sıranızın artmasında etkisi vardır.

Dmoz.org dizininde sitenizin yer alması, yine video tanıtım tekniğinde olduğu gibi sitenizin hızla backlink almasını sağlayacaktır. Bunun sebebi, pek çok dizin Google gözünde önemli bir dizin halina gelmek için Dmoz.org üzerindeki verileri çekerek yayın yaparlar. Bu sebeple Dmoz gibi bir dizinde yer almanız sitenizin daha pek çok dizinde görüntülenmesini sağlacaktır.

Dmoz.org dizininde sitenizi yayınlamak için kabul edilebilir bir formatta önermelisiniz. Sitenizin kabul edilebilmesi için ilk kriter sitenizi doğru kategoriye önermenizdir. Size daha fazla fayda sağlayacağını düşündüğünüz, ancak site içeriğiyle aynı yönde sitelerin olmadığı kategoriye başvurmak sitenizin reddedilmesi için oldukça geçerli bir sebeptir. Anahtar kelimenizde arama yaptığınızda ilk sayfada çıkan sitelerin çoğu hangi kategoride listeleniyorsa, sizin de listelenmeniz gereken kategori o olmalıdır. Kategorinizi seçtikten sonra, Adres Öner linkine tıklayarak site adresinizi uygun formatta göndermeniz gerekir.

Dmoz’da listelenmek için şöyle bir taktik yürütmelisiniz : Öncelikle Site Adı ve açıklama bölümünde anahtar kelimeniz ne kadar sola yakın ve fazla sayıda geçiyorsa, o derecede Google sıralamanız olumlu yönde etkilenir. Ancak siz, bu sebeple anahtar kelimenize yönelik bir şekilde sitenizi önerirseniz, editörler amacınızı farkederek sitenizin listelenmesine müsade etmeyecektir. Dolayısıyla öncelikle, aynı kategoride yer alan sitelerin nasıl eklendiğine bakmalısınız. Başlıklar nasıl yazılmış ? Açıklama metinleri nasıl yazılmış? Anahtar kelimeler bulunuyor mu? Bulunuyorsa kaç sitenin açıklamasında ve kaç sayıda bulunuyor? Bu sorulara cevap vererek, en kabul edilebilir öneriyi gerçekleştirebilirsiniz.  Bu konuya örnek vermek gerekirse, diplomanız için vesikalık resim verilmesi gerekiyor. Arkada manzara görüntüsü ve üzerinizde spor bir elbise olan resimi mi kabul ederler ? Yoksa arkaplanda tek bir renk ve üstünüzde takım elbise olan resimi mi? Bu ikisi arasındaki seçim nettir, ancak tereddüte düşerseniz, kabul edilmiş resimleri bulup nasıl resimler olduğunu değerlendirerek karar verebilirsiniz.

Dmoz’da listelenmek için sitenizin özgün, kaliteli ve hizmet odaklı bir site olduğu konusunda da dürüst olmak gerekir. Eğer bu vasıflara sahip bir site değilse onaylanması zor olmaktadır.

Örnek olarak Arama Motoru Optimizasyonu kategorisini ele alalım.

 

Yukarıdaki resimde, arama motoru optimizasyon bölümüne ait bir kesit bulunmaktadır. Burada baktığınız zaman neredeyse hiçbir sitenin açıklamasında SEO kelimesi geçmiyor. 2 tanesinde SEO kelimesi geçmesine rağmen açıklamnın ortalarına doğru yer almış bulunmaktadır. Bu tabloya baktığımız zaman sizin sitenizin açıklamasında SEO kelimesi geçerek önermeniz onaylanma ihtimalini azaltmaktadır. Bu sebeple arama motoru optimizasyonu şeklinde önermeli ve onaylandıktan sonra adres güncelle diyerek, SEO şeklinde güncellenmesi konusunda istekte bulunulmalıdır. Nasıl olsa bir kere onaylandı silinme ihtimali oldukça azdır. Bu yöntemi tüm kategorilerde uyguladığınız zaman Google sıralamanızda büyük öncelik elde edebilirsiniz.

SEO Hocası
SEO Hocası
23 Aralık 2010

Dmoz.org’da Listelenmenin Sırrı için Yorumlar

  • Mustafa Turuyas
    Mustafa Turuyas 16 Haziran 2017, 06:25

    Artık bir önemi kalmadı heralde hocam, Dmoz yayından kaldırıldı, dizindeki eski linkler aynı şekilde kalacak ama yeni kayıtlar alınmayacak

  • Recep Ali Samet Mirzanlı
    Recep Ali Samet Mirzanlı 26 Kasım 2014, 09:51

    Hiç uğraşmayın arkadaşlar 1-2-3-4-5-6 denemeye gerek yok. DMOZ dedikleri gibi rüşvete dönmüş. DMOZ’u bu kadar abartan bizim gibi kullanıcılar. Biz ona değer vermesek, onlar bize rüşvet verecek site kaydınızı yapalım diye. DMOZ un bir getirisi yok bunu söyleyeyim sizlere. Selametle…

  • Güven Melek
    Güven Melek 30 Ağustos 2014, 04:32

    Güzel bir yazı olmus . 🙂 Ama arkadasların dedıgı gıbı pekte dmoz un etkisi kalmadı.O yuzden pekte onem verilmemeli. Eskiden di o DMOZ 🙂

  • Kenan Kara
    Kenan Kara 13 Ağustos 2014, 12:34

    Dmozun bir önemi kalmadı arkadaşlar eklenmek için bu kadar çaba saerfetmeyin bir şeye yaramıyor

  • Mithat Vural
    Mithat Vural 24 Haziran 2014, 18:48

    Boşuna uğraşmayın dmoz sonuçta editörlerin elinde olan bir sistem sizi veya sitenizi kendilerine ve ya sitelerine rakip görüyorlarsa hayatta onay alamazsınız. Özgün içerik olayı da palavra tam özgüm içerik ararsanız aynı konuda hiçbir siteyi dizine alamazsınız.
    Dmoz kabul edilmek sitenize ayrıca bir artıda getirmiyor bence illaki dmoz da yer almak istiyorum diyorsanız önce bir PAYPAL HESABI açarak işe başlamalısınız

  • Cihan Tilki
    Cihan Tilki 26 Mayıs 2014, 13:31

    Hocam Ne yaptıysam yapayım Dmoza kayıt olamadım. Herşeyi yapıyorum ama nedense herhangi bir hareket olmuyor ne yapmamız gerekiyor İnceliyip Yardımcı olabilirmisiniz ?

  • murat akyayla
    Murat Akyayla 1 Şubat 2014, 16:27

    arkadaşlar dmoz kaydı siteniz orjinal yani dimoz kuralarına uy dun olmadıkca bir degil binlerce kez kayıp yapsanız dikkate alımıya caktır yani ozgün bir site icerigi ve panel yazının boyutları resimler ve sitenin icinde her ne yer alıyorsa onlar orjinal olmamlı aksi taktirde kayıtınız dikate alınmayacak tır bende cok denedim işin özüne in dim bu yazdıgım kiri terler cok önemlii

  • Kıvanç Güdücü
    Kıvanç Güdücü 21 Eylül 2013, 00:20

    hocam tam bir yıldır 3 defa önerdim sitemi ve kesinlikle anahtar kelime vermedim ama yine kabul etmedi dmoz artık kafa yormak istemiyorum

  • Taner YILMAZ
    Taner Yilmaz 6 Haziran 2013, 19:35

    4 adet kamu web sitesi ekledim insan birini kabul etmezmi? davlet kuruluşunun web sitesinin bile kabul etmediler ya

  • Lemis Alver
    Lemis Alver 31 Mart 2013, 12:55

    @Ahmet ONGÜL

    Ahmet bey her şey gibi dmozda sabır gerektirir lakin DMOZ biraz fazla sabır gerektiriyor.

  • Şenol TÜRKER /teamturker
    şenol Türker /teamturker 28 Mart 2013, 12:09

    DMOZ ‘a kayıt olmak için yetkililer ile görüşüp cazip bir pay pal aktarımı yaparsanız o dakika kaydınız alınır aksi taktirde DMOZ ‘da yer almanız imkansız gibi bir şeydir.

  • Halim Koyunsev
    Halim Koyunsev 1 Mart 2013, 20:45

    defalarca defalarca ve defalarca denedim hatta bıkmadım bir daha denedim ama nafile bu dmoz beni kabul etmiyor, birsürü makale okudum, hepsinide uyguladım ama yinede kabul ettiremedim, çok kurnaz olduğumu düşünerek gittim birde editörlük başvurusu yaptım ne haddimeyse artık, oda olmadı olmayınca olmuyor işte ama bıkmayacağım usanmayacağım ölmeden dmoza kendimi kabul ettireceğim… yoksa gözüm açık gideceğim…

  • Özgen Uzun
    özgen Uzun 22 Şubat 2013, 12:09

    pamukaski.com sitesini 4 defa ekledim yazıda geçen anlatımlara göre yinede cıx, 4 haftadır tık yok dmoz’dan Dmoz yetkililerine mail atmak istedim mail adresi bulamadım. Sanırım bu iş galiba para ile oluyor. yada sabır ile oluyor.

  • Murat
    Murat 18 Şubat 2013, 09:11

    Bilgi için teşekkürler daha önce 2-3 kez baş vurmuştum ancak kabul edilmemişti.Şansımı birdaha deneyeceğim.İyi Bloglar.

  • Zeki Yiğithan Aygen
    Zeki Yiğithan Aygen 27 Aralık 2012, 14:07

    hocam bi türlü dmoz a ekletemedim seçtiğim kategori dikili ama yinede almıyorlar.bi kontrol edermisiniz

  • Furkan Ali Can Sabri
    Furkan Ali Can Sabri 22 Aralık 2012, 02:11

    MKT Ve muhittin arkadaslarıma katılıyorum sunu gordümki tr de r10 ve dmoz iki rüşvetçi kişinin elinde olmuş ama ne biliyosun demeyeceksin sadece haddini bilmesini öğreteceksinki bu internet dünyası sadece tek el olamaz bunu bilenler çook iyi biliyor

  • Şennur Kaşka
    şennur Kaşka 2 Aralık 2012, 01:32

    DMoz için size mesaj gönderdik… Dönüş yapmadınız mesajlarınızı kontrol edermisiniz?

  • Busem Yıkılmazsoy
    Busem Yıkılmazsoy 1 Aralık 2012, 01:07

    hocam bu dmoza başvuruyorum başvuruyorum bir türlü kabul etmiyor bir siteme göz atıp sebebeni söyleyebilirmisiniz?

  • Metin
    Metin 28 Kasım 2012, 23:50

    Bende başvurdum. Benden bir öneri en altta kategori editörüne mail atabiliyorsunuz. Türkçe yazın zaten o kişi de Türk oluyor…

  • İlyas Umut Bilgir
    Ilyas Umut Bilgir 31 Ekim 2012, 07:56

    benim blog sitemi eklemeye calıstım o bile eklenmedi bakarmısınız bloguma eksik ne buluyorlarda eklemiyorlar

  • Kemal Gonenc
    Kemal Gonenc 23 Ekim 2012, 14:24

    Sitenin yaşı önemli rol oynar mı? Dört yıl aradan sonra yapılan kayıtlar dikkate alınır mı? Diğer hususlar için öneriler yararlı. Denedik. Görelim.

  • Maisam Taşğın
    Maisam Taşğın 7 Aralık 2011, 13:46

    Selam SEO hocam benim web sitem bugun Dmoza eklenmiş.Acaba artık orada kayıtlı kalırmı ? veya listesinden çıkma gibi olasılığında ne gibi hususlar olabilir bu konuda bilgi verir misiniz … tşk.

  • Hakan Yılmaz
    Hakan Yılmaz 5 Aralık 2011, 22:00

    Yazdıklarınız gerçekten bilgi verici olmuş.Dmoz dizinine yeni başvurdum ve bekliyorum.Verdiğiniz yöntemleri bende tavsiye ederim.

  • Bestami Arif
    Bestami Arif 2 Aralık 2011, 11:28

    Merhaba hocam bende bloğumu dmoza eklemek istiyorum fakat uygun kategori secemedim 🙂 çünkü yok ne hangi kategoriye eklemem lazım sitemi acaba yardım ederseniz sevinirim. Teşekkürler

  • Memet Küçükler
    Memet Küçükler 24 Kasım 2011, 11:09

    güzel ve faydalı bir makale olmuş teşekkürler.
    yanlız “sağlık haberleri” isimli arkadaşın yorumları hakkında neler söylersiniz merak ediyorum sayın editör.
    saygılar

  • Enver
    Enver 5 Ağustos 2011, 17:46

    s.a hocam cok guzel bir makale yorumlamısınız tskler saol paylasim icin

  • Okan
    Okan 26 Temmuz 2011, 12:07

    gerçekten açıklayıcı olmuş ama para istenildiği gerçekten doğruysa diyecek birşey yok. herkes kendi çıkarına bakıyor artık. üzülerek söylüyorumki bu para işini sadece türkler yapıyor. çok paragözüz. yabancı kaynakların hepsi ücretsiz olarak yayın yapıyor ama türkler birşey yaptığı zaman satmaya çalışıyor. millet ingilizce bildiği kadar birşeyler araştırıp öğrenmeye çalışıyor. allah kolaylık versin diyecek birşey yok.

  • Mervegül Parlak
    Mervegül Parlak 19 Mayıs 2011, 10:13

    hocam bu dmoz’ unda bir fonksiyonu kaldığına inanmıyorum artık ben sitelerimin hiç birini eklettiremedim. O kadar yöntem denenmesine karşılık arkadaşın sorduğu gibi editörler tarafından siliniyor hemde hiç okumadan. R10.nette arkadaşın tekiyle bir alış verişimiz oldu ve dmoz sağlık kategorisinde editörmüş ne istedi biliyormusunuz para evet yanlış duymadınız para birdiğimiz kağıt miktarını söylemek bile istemiyorum. Ben editörüm istersen dmoz da yayınlayım dedi bende iyi olur dedim walla yaparsan sevinirim ben o kadar başvurdum hiç cevap gelmedi nedense dedim adam da ne diyor ; kesin ben silmişimdi( gülerek birde) para teklif etti bir miktara ekliyoruz diyor yani şikayet edin arkadaşlar ben alışveriş yaptım beni dolandırdı da 270 tl çöpe gitti salaklık yaptık tabi yani dmoz (domuz) diyorum ben eklenmediğiniz kategoride şikayet bölümü var ben hep şikayet ediyorum bakalım sonuç ne zaman çıkacak.

  • Can Ersöz
    Can Ersöz 5 Mayıs 2011, 00:10

    Evet arkadaşlar denildiği gibi başvuruda bulunuluyor ama kabulde gormiyor. anlamak mumkun degil bunu.

  • Muhammed Ali Duran Kasacı
    Muhammed Ali Duran Kasacı 27 Nisan 2011, 23:20

    Bende ufak bir soru sormak istiyorum hocam.
    Dmoz.ORG dizinine kabul edilen siteler,daha sonra editörler tarafından silinebiliyor mu?
    Silinirse,haber veriliyor mu?

    • Kaan Gülten
      Kaan Gülten 28 Nisan 2011, 06:50

      @Rıdvan, silinebiliyor ve silinirse de haber verilmiyor maalesef. Silinme nedenleri arasında, sitenin uzun süre boyunca ulaşılamaması, kapatılması veya içerik değiştirilebilmesi gösterilebilir.

  • Recep Ali Samet Geçkin
    Recep Ali Samet Geçkin 26 Nisan 2011, 19:35

    hocam agzınıza saglık sesli siter arasinda yeni bir domain içerik eklenerek kayıtta bulundum basvuru cevabim gelmedi kolay degil yinede sagolun

  • Güngör Erkin Tüt
    Güngör Erkin Tüt 8 Nisan 2011, 17:47

    Hocam agzina saglik cok güzel yazmissin ama ne yaptikyak yine tik yok.bir kere kabul etti sonra attilar dahada almiyorlar….neyse calismaya devam yola devam:))))

  • Ali İsmail Canuyar
    Ali Ismail Canuyar 18 Şubat 2011, 23:00

    @Muhittin kardeşim sonuna kadar sana katılıyorum. R10 da da baya tartışıldı bu konu ve orada da ilk başlarda gördüğüm bir şey vardı ozaman ki editörler d(!)Moz hakkında ne kadar olumsuz şey söyleyen ne kadar sert çıkışan varsa hepsinin sitelerine “güle güle yavrum” çektiler. Buradan da anlıyoruz zaten ne kadar özgür bir dizin olduğunu 😉

    Ben kendilerine direk aşırı sert yanıtlar ve dizinlerinde ekli siteleri örnek göstererek mesajlar attım bunları zamanında CAPS ladım yayınladım adamların gıkı çıkmadı ama netice ne oldu sadece KOCAMAN bir HİÇ oldu.

    şuan bile 2 yıldan fazladır kapalı olan sitemin hala PR değeri 3 ve bazı alt dosyalarının da PR değeri 3 diğer sitelerimde de 2-3 çok üstelik son güncellemelerde de netice sorunsuz. Siteye iki şey yazdım takibe aldım baktım direk ziyaretçi gelmeye başladı. Demekki her şey DMOZ filan değilmiş biraz da webmasterlik coderlik gerekiyormuş.

    Şuan ziyaretçi almamk için (siteyi yenilediğimden) özel kodlarla iş yapıyorum. Bittiğinde yine dmoz editörlerine beni eklemeyin ama alın bu siteyi neresinden yakarsanız oradan yakın diyeceğim (bunuda dersem 5 olacak adamlar benden çok çekti bazen üzülüyorum.) 🙂

  • mahir
    Mahir 3 Şubat 2011, 21:54

    benim site önerdiğim kategoriye bakan editör bilgisayar mühendisiymiş, okumuş mühendis olmuş ama sitemi eklememek için uğraşıyo bende o eklemedikçe yollicam sitemi tekrar tekrar

  • Melike Tamara Çolak
    Melike Tamara çolak 3 Şubat 2011, 20:33

    Ben sitelerimden biri için tam 1,5 sene uğraştım. Ama olmadı.
    Sonra bir yöntem keşfettim. Birkaç ayrı katagoriye editörlük başvurusu yaptım. Bu katagorileri editöre sahip olmayanlardan seçtim. Kısa bir süre sonra katagorilerden birine yaptığım başvuru kabul edildi. Sonra sitemi o katagoriyle ilgisi olmamasına ragmen kendi katagorime önerdim. Sonra editör olarak kabul ettim. Kendi kataagorimden olması gerektiği yere önerdim. 2 gün sonra önerim kabul edildi ve sitem DMOZ a eklendi. Bu operasyon 1 ay sürdü. IP çakışması yaşamamak için operatör olarak ve site sahibi olarak ayrı ayrı bilgisayarları kullandım (sorun yaratırmı bilmiyorum. Tedbir olsun diye böyle yaptım).

  • Behiye Sar
    Behiye Sar 28 Ocak 2011, 19:10

    Bundan 1-2 sene önce başvurmuştum ancak ne red cevabı geldi ne de eklediler. Şimdi yeniden başvurdum ancak içeriğimin özgün olmasına rağmen yine kabul etmeyeceklerini düşünüyorum. Umutsuzum.. 🙁

  • Samet Emre Dökülmez
    Samet Emre Dökülmez 24 Ocak 2011, 11:17

    ortada yapılan bir yanlış var doğrudur ama önemli olan düzeltilmesidir. wareze düşürenleri değilde beni örnek vermen hoş olmadı 😉

    • Kaan Gülten
      Kaan Gülten 24 Ocak 2011, 15:03

      @hakkı duman, burada hatalı olanlar öncleik sırasına göre, kitabı wareze düşürenler ve kitabın wareze düşmesini fırsat bilip bilgileri sitesinde yayınlayanlardır. Bunlar böyle yapıyorsa kitabın yazarı olarak benim yayınlama hakkım tereddütsüz bulunmaktadır. Orada seni örnek verirken ilk gördüğüm andaki kızgınlıkla oldu. Bir kere rica ettim ve kaldırdın. Anlayışın için teşekkür ederim. Şu anda bu konu ile ilgili bir hatan yok.

  • Aydin
    Aydin 13 Ocak 2011, 03:18

    dmoz sizi kabul etmiyorsa, icinizden birileri cikip onun gibi bir site kursun dmoz a anya ile konyayi göstersin ewelallah biz bize yeteriz kimseye ihtiyacimiz yok.

  • Alperen Halaçoğlu
    Alperen Halaçoğlu 11 Ocak 2011, 11:17

    birisi burdan bılgı verebılırmı editör olmak için ne yapmak lazım adamlara diplomamı cv mimi göndermem gerekiyor 🙂 ayrıca oradakı edıtorlerın nasıl secıldıgını ogrenmek ıstıyorum yanı hangı krıterlere gore secılmişler hayret dogrusu

  • Emir Doğan Kayahan
    Emir Doğan Kayahan 11 Ocak 2011, 11:15

    merhaba arkadaşlar bende sızler gıbı aynı dertten müzdaripim 1 yıldır ugrasıyorum dmoza kayıt yapabılmek ıcın ne sitem kabul ediliyor nede editör olmak için başvurum kabul görmüyor üstelık kendı kategorımdeki editörlerden daha bilgili oldgumu düşünüyorum ama ne yazıkkı dmoz ne benı nede sıtemı kabul etmıyor:(

  • Pekin İbrahim
    Pekin Ibrahim 4 Ocak 2011, 14:32

    Guc olmasinda gec olsun 2 yil da guzel bir sure… 2 gun ila 2 yil arasi da cok kesin bir yaklasim.

    Cepte akrep ne demek? DMOZ a da mi rusvet karistiriyoruz!?

    DMOZ “ozgur dizin” manasina gelmekte, boyle bir harekete rusvet, adam kayirma bagdasiyorsa, bunda cok buyuk hatamiz var demektir. Heralde DMOZ a rusvetle site kaydettiren ilk dunya ulkesi biz oluruz, boyle sacma sapan sey olmaz, telaffuzu dahi mantik disi.

    Wikipedia ya da rusvet verelim,
    Linus Torvalds’a rusvet verelim
    Richard Stallman’a rusvet verelim
    Che Gueveraya rusvet verelim
    Deniz Gezmise rusvet verelim

    Kokusmuklukla yolsuzlukla yanlislikla savasmak herkesten once bize duser. Size dusmezse bana duser.

    – Ne araya adam koyarim, ne bir kurus veririm, – ne de bunu yapanlara bu dunyada rahat veririm.

    Ben bir kisiyim anca bir kisiye yeterim. O da bana yeter.

  • Kazım Sabah
    Kazım Sabah 4 Ocak 2011, 08:46

    Biraz yazı biriksin, ben de dmoz’a başvuru yapacağım. SEO için çok önemli

  • Mervegül Bayrakoğlu
    Mervegül Bayrakoğlu 4 Ocak 2011, 01:54

    cebinizde akrep yoksa eğer elinizi cebinize atmanız ve tanıdık birileri illaki olması olası (:

  • Berrak Taşak
    Berrak Taşak 31 Aralık 2010, 23:41

    bir tane sitem var hocam acaba bunu nasıl dmoza kayıt yaptırca m sohbet odaları olarak

  • Şansal Simavlı
    şansal Simavlı 31 Aralık 2010, 14:19

    @Muhittin dostum bu konuda yalnız değilsin ve değiliz emin ol herkes aynı şeyden şikayetçi r10’da arkadaşla beraber konu açtık büyük patlama yarattı o konu ve dmozun genel editörünü şikayet ettik dursundal ı artık genel editor olarak 24 yaşındaki bi arkadaşımız bakıyor bana daha samimi geldi ve birkaç soru sordum hemen cevap geldi mail olarak.

    Merhaba Efekan Bey,

    4 yıldır World/Türkçe kategorisinin editörüyüm.

    Dizine önerdiğiniz sitelerin gönüllü editörlerimiz tarafından incelenmesi 1 günle 2 yıl arasında sürebilir. Siteniz incelendiğinde size herhangi bir bildirimde bulunulmaz. 2 yıl sonunda siteniz dizinde listelenmemişse yeniden önerebilirsiniz.

    İlginiz için teşekkürler.

    Selim “maxcoder” Şumlu
    ODP meta editörü

    soruma tam yanıt alamasamda adam yerine konulduğumu anlamak hoşuma gitti başkada elden birşey gelmiyor dostum.

  • Sahın Tayfun
    Sahın Tayfun 30 Aralık 2010, 00:29

    DMOZ konusu hakikaten cok can sikici. Sanki bir cetelesme var. Ben de 5 senedir DMOZa site eklettirmeyi basaramadim. Siteler orijinal icerige sahip ve herseyi duzgun. Vazgectim pek cok kisi gibi bu sevdadan uzunca bir sure. Ancak gecenlerde tekrar denedim sinirim bozuldu, editorluk icin basvurdum. Haftalar sonra gelen cevapta editorluk teklifim red edilmisti.

    Sorun ben de mi yoksa onlarda mi diye dusunuyordum ki. Onlarda olduguna karar verdim. Cunku DMOZ Turkiye de ki siteler cok kalitesiz eski siteler, site sayisi gulunc denilecek kadar az. Kaldi ki DMOZ neredeyse internetle yasit. Benim anladigim bu editor geyikleri islerini yapmiyorlar. Abuk siteleri kabul ederken tamamen orjinal icerikli kaliteli siteleri reddediyorlar. Su an ki durum bunun zaten bir kaniti. Icler acisi. Bir de aralarina kimseyi almiyorlar. Bir nevi kemiklesmis, cetelesmis bir yapi.

    Bunun uzerine DMOZ un dunya capindaki editorune mail atip durumu bildirdim. Onlardan da bir cevap yok henuz.

    Buradaki mesajlari tesadufen gordum. Demekki bir ben degilmisim. Herkes ayni seylerden sikayetci, herkes ayni fikirde…

    Bu bana bu bok durumu duzeltmek icin daha fazla cephane verdi acikcasi. Bir sekilde yalniz olmadigimi biliyorum artikin DMOZun te basina kadar olayi cikaracagim…

  • Emre EFENDİOĞLU
    Emre Efendioğlu 27 Aralık 2010, 01:30

    Hepsi hikaye, yayınlamıyorlar. Editör tanıdık falansa yayınlıyorlar. Benim 2005 yılında açılmış, alanındaki en iyi sitelerden biri olan sitemi eklemişlerdi. Aradan 3 sene geçtikten sonra nasıl olduysa sitem silindi. Kategoriye baktım, dedim belki benim kalitem düşük kalmıştır, içlerinde domain süresi bitmiş olanlar mı dersiniz, pörsümüş siteler mi dersiniz, en az 5 senedir güncellenmeyen siteler mi dersiniz. Tekrar başvurdum, kabul edilmedim. 3 ay sonra tekrar başvurdum, yine kabul edilmedim. Üstelik gayet güzel, burada yazanlardaki gibi başvuru yapmıştım.

  • Büşra Hazal Cüce
    Büşra Hazal Cüce 27 Aralık 2010, 00:55

    blogumun dmoz’ da listelenip listelenmediğini nereden öğrenebilirim? domain’ i incelerken kullandığım bir servis “DMOZda yer aliyor mu?: Evet / Yahoo! dizininde yer aliyor mu?: Hayir” şeklinde bilgilendiriyor ama dmoz da arama yaptığımda blogumu bulamıyorum.

  • Sabiha Elvan Sabah
    Sabiha Elvan Sabah 26 Aralık 2010, 21:49

    hocam inanın sizin takdikle 4 defa basvurdum ses yok demekki biraz tanıdık lazım ordaki editor veya yöneticilerden

  • Hayrunnisa Balı
    Hayrunnisa Balı 26 Aralık 2010, 21:49

    hocam okadar ugrasıyoruz kabul etmiyorlar sankı bu dmoz un bır ozellıgı var onla ugracagımıza baska bır seyle ugrassak bence daha faydalı

    • Kaan Gülten
      Kaan Gülten 27 Aralık 2010, 21:53

      Dmoz’un SEO konusundaki otoritesi sonucu doğal olarak bir takım odaklar tarafından yoğun ilgi haline gelmiş ve bir rekabet alanına dönüşmüştür. Bu rekabet zorluğu içerisinde eklenme konusunda sıkıntılar yaşanabiliyor. Ancak bu konuda kasıtlı bir davranış olduğunu düşünüyorsanız, yeterli açıklama ve gerekirse delille, editörler hakkında şikayetlerde bulunabilirsiniz.

  • Ekin Esme Ak
    Ekin Esme Ak 26 Aralık 2010, 16:06

    Hocam güzel açıklamışsınızda aslında işin püf noktası editörler ne zaman eklediğimiz siteye bakarsa ne zaman ekler acaba 1 aydan 2 seneye kadar kesin sonuç verilir diyorlar sanırım birazda domain’in yaşıda önemli bir etken bir site 2000 yada 2005 ten beri yayındaysa dmoz için dahamı samimi geliyor acaba ? tam anlamıyla şu dmozun mantığını çözemedim. Keşke cevap verseler olumlu yada olumsuz bir sonuç alındığında böyle beklemek gerçekten çok can sıkıcı.

  • Ömer Burak Özdemir
    ömer Burak özdemir 24 Aralık 2010, 17:35

    Daha önce başvurmuştum sanırım.Lakin kabul edilmemişti. Şimdi yeniden başvurdum bu kez kabul edileceğini düşnüyorum.Yazı için teşekkürler.

  • Ahuşen Başeğmez
    Ahuşen Başeğmez 24 Aralık 2010, 16:04

    hocam guzel bır acıklama ama kabul etmiyorlar sizin verdiginz taktiklerle elimizden gelenı yapmaya calısacaz cok tesekkurler

  • Osman Sinan Kişin
    Osman Sinan Kişin 24 Aralık 2010, 01:43

    hocam dmoz olmazsa olma değildir ama günümüzde okadar site varki dmoz’a eklenmek nerdeyse imkansız gibi bişi orjinal içeriğe sahip sitelerin bile dmoz’a eklenmediğine şahitim

Dmoz.org’da Listelenmenin Sırrı için Cevap Yaz